Tevreden...

06-04-2024

Zaterdagavond... eigenlijk ga ik nooit zomaar op zaterdagavond naar de schuur, maar aangezien ik nog wat muzikaal huiswerk heb en ik hier en daar afgelopen week wat avondjes in moest leveren moet ik dan vanavond echt wil ik mijn huiswerk minimaal in de steigers hebben.

Rond 20.00 uur pak ik mijn spullen en vertrek naar de schuur. Mijn muzikale huiswerk bestaat uit: 

* Jeremy van Pearl Jam

* Today van Smashing Pumpkins

* Modern world van Anouk

* Selling the drama van Live

* Sweet child of mine van Guns 'n Roses

Nu heb ik 3 van de 5 nummers al redelijk in de steigers staan, maar Jeremy en Today zijn voor mij niet zo heel erg voor-de-hand-liggend en moet ik wat meer aandacht aan besteden, maar na enige tijd staat dit ook wel redelijk in de steigers en kan ik ze alle 5 zelfstandig zingen en mag ik gaan freewheelen. 

Ik start met How's the heart van Nightwish, niet origineel, maar enkel de piano-uitvoering, daarna Dead boys poem van Nightwish die nu eindelijk een beetje vorm gaat krijgen zoals ik voor ogen heb Memories van Within Temptation en als laatste, die had ik enige tijd geleden weer op de plank gelegd omdat het te moeilijk was want ik kwam niet door de modulatie. Nu maar is van de plank pakken en kijken waar ik strand... maar ik strand niet, hup, gewoon door de modulatie! Misschien was het een lucky shot, dus zing ik 'm nog 3x, maar alle keren gewoon door de modulatie! Whoop-whoop, Ever Dream van Nightwish

Het is 21.35 uur... en een mooi moment om te stoppen, ik ben tevreden dat ik door de modulatie kwam en dat ik mijn muzikale huiswerk in de steigers heb staan. Klap mijn computer dicht en ruim mijn spullen op. Schuur op slot en weer naar binnen waar ik met een glimlach neerplof. Water voor thee op de kachel, tijd voor een kop thee en nok ik af!



©Site van Marieke. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin