1 april 2024 = kikker in je bil

01-04-2024



Vandaag is het 1 april 2024... mijn dochter is al druk bezig met het bedenken van grappen. Daar waar ze vorig jaar haar vader pakte door de suiker te verruilen door het zout. Is ze nu druk bezig wat ze dit jaar gaat doen.

Vanmorgen om 6.00 uur hoor ik onze slaapkamerdeur. Aanvankelijk denk ik dat het de kat is die een bezoek brengt aan onze slaapkamer, maar het duurt te lang. Slaapdronken doe ik mijn ogen open en zie iets staan aan de andere kant van het bed en denk eerst dat het mijn partner is die naar het toilet geweest is, maar toch klopt het niet. Het is onze dochter. Wat doe je daar bij Papa vraag ik. Ze antwoordt iets terug waar ik niets van begrijp en ik draai me weer om en zij verlaat de slaapkamer.

Het is rond 9.00 uur als ik naar beneden ga. De koffie is klaar en plof op de bank met een kop koffie en een broodje. Na enige tijd loopt mijn partner naar keuken om iets te pakken en loopt weer terug. Wat heb jij voor rare strepen in je gezicht, vraag ik. O ja, nou geen idee krijg ik als antwoord. Ik poets wat en dan is het weg. 

De televisie heeft ook kuren. Het geluid is nagenoeg zacht en niet verstaanbaar. Nu doet het geluid het al niet meer via de afstandsbediening van de Apple TV, maar het geluid doet het nog wel via de afstandsbediening van de televisie, maar nu dus ook niet meer. Ik heb er geen last van want ik kijk bijna niet... en na herhaaldelijk proberen snapt mijn partner er niets van en nog weer enige tijd later is hij verbaast: er zitten geen batterijen in!

Als ik tussen de middag weer binnen kom nadat ik buiten aan het rommelen ben geweest zit onze dochter beneden op de bank. Ze heeft de grootste lol want... die batterijen uit de afstandsbediening... dat heeft ze vanmorgen om 6.00 uur gedaan. Eerst het geluid bijna naar 0 en dan de batterijen eruit en die strepen op het gezicht van mijn partner... ze heeft geprobeerd een snor te tekenen op zijn gezicht, vanmorgen om 6.00 uur, maar omdat ik wakker werd is ze gestopt.

Vanmiddag komen we thuis. Ik heb dorst en pak mijn glas voor wat water. Doe de kraan open en die spuit door de hele keuken. Trui nat, snoet nat en mijn dochter? Die komt niet meer bij! Ze heeft plakband op de kraan geplakt en... 1 april!!! 

Ze is wel bezig geweest, zeg!

©Site van Marieke. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin